Menu
Shoppingbag (0)
Subtotaal€ 0,00
Verzendkosten€ 0,00
Totaal€ 0,00
Naar bestellen Verder winkelen

Stappenplan

Instructies online Ruilen en Retourneren

Terug naar klantenservice


Meld jouw ruil en retour gezonden artikelen vooraf aan via www.leballon.nl/account/, anders kunnen ze niet in behandeling worden genomen.

Ruilen en Retourneren is gratis in Nederland m.u.v. bestellingen geplaatst met betaalkeuze AfterPay. Bij bestellingen uit het buitenland dienen de retourkosten zelf betaald te worden. Bij Le Ballon heb jij 14 dagen ruil- en retourrecht. Dit gaat in de dag na ontvangst, geregistreerd door PostNL Track&Trace. 

 

Zie de voorwaarden onderaan de pagina.

 

Uw Ruiling / Retour aanmelden:

 

1)      Meld jouw ruiling/retour gemakkelijk aan door in te loggen via "mijn account" in het hoofdmenu van de webshop

 

 of via www.leballon.nl/account/.

2) Ga vervolgens in het "mijn account-menu" naar "Ruilen / Retourneren" daar staat het

overzicht met artikelen die binnen de  ruil- en retourtermijn van 14 dagen vallen.

 

3) Hier kan jij makkelijk per artikel aangeven of je deze wilt retourneren of in een andere maat

of kleur wilt ontvangen.

 

Zo kunnen wij direct na ontvangst van de retourartikelen het bedrag terugstorten.

4) Na het voormelden, moet je het pakket binnen twee werkdagen naar de PostNL brengen.

 

 

Instructies verzenden:

 

 

Bij een verzendtas: haal de zilverfolie van de plakrand en sluit de tas af door de gele sluitstrip over deze rand te vouwen.

Bij een verzenddoos: vouw de klep uiteinden naar binnen en plak de klep over de inkeping goed dicht (met tape of genoeg plakband)

 

Indien je voor de achteraf betaalmethode van AfterPay hebt gekozen betaal je zelf voor de retour verzendkosten. Voor de andere betaalmethodes staan de retour instructies op het formulier bijgesloten bij je bestelling. 
Voor internationale klanten geldt dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor de retourverzending en kosten.

Kras jouw naam en adres op de sticker, die op de tas/doosje zit, door met pen of stift. Zorg dat het onleesbaar is. 

 

 

Let op!:

 

* Niet goed? Geld terug!

 

* Ruilen en Retourneren is gratis!* m.u.v. afterpay

 

* De dag na bezorging van jouw bestelling begint de zichttermijn van 14 dagen.

 

* Ruil- en Retourgezonden artikelen moet je altijd online voormelden.

 

* Na ontvangst van jouw retourpakket wordt jouw ruilartikel verstuurd, tenzij deze (nog) niet op voorraad zijn.

* Bij het retourneren van afgeprijsde (actie) artikelen betaal je €5,- retourkosten. Dit hoef je niet vooraf te betalen het wordt afgetrokken van jouw terugbetaling.  

 

 

 

* Direct na ontvangst van de retourartikelen wordt het bedrag z.s.m. terug gestort (m.u.v. feestdagen).

 

Voorwaarden:

 

* Stuur de schoenen terug in de orginele doos.

 

* Beide schoenen moeten voorzien zijn van de originele prijssticker.

 

* Alleen ongedragen artikelen kunnen retour.

 

* Het kledingstuk moet voorzien zijn van het originele prijskaartje.

 

* Security-strip aan de kleding moet nog intact zijn.

 

* Stuur altijd de originele pakbon mee.

 

* Bij de 13 winkels kun je de bestelling retour inleveren (bedrag wordt na verwerking hoofdkantoor z.s.m. overgemaakt). Direct een bestelling/artikel omruilen via de winkels is helaas niet mogelijk.

 

 

Bij schoenen geven wij geen garantie op slijtage van hakken en zolen, kale neuzen, kapotte

 

ritsen en door verkeerd gebruik veroorzaakte problemen. Alle artikelen zijn door ons

 

gecontroleerd op kwaliteit, voordat wij het verzenden.

 

 

Niet gevonden wat je zocht?

Vul hieronder een zoekterm in waarnaar je wilt zoeken.

Je kunt ook nog altijd onze klantenservice bellen of emailen

Onze klantenservice staat altijd voor je klaar en is geopend van Ma. t/m Vr. van 9.00 - 17.00.
Emails worden binnen 3 werkdagen behandeld en beantwoord.

088 24 68 019 klantenservice@leballon.nl
Terug naar klantenservice