Menu
Shoppingbag (0)
Subtotaal€ 0,00
Verzendkosten€ 0,00
Totaal€ 0,00
Naar bestellen Verder winkelen

Stappenplan

Is jouw bestelling niet helemaal wat je ervan verwacht had? Geen probleem, bij Le Ballon kun je makkelijk online retourneren.

Retourvoorwaarden: 

Stap 1: Retour aanmelden

  1. Meld jouw retour gemakkelijk aan via de volgende link: Retour Aanmelden.
  2. Vind jouw order door in te loggen met jouw e-mailadres en ordernummer.
  3. Geef hier per artikel aan of je deze wilt retourneren. Indien je een andere maat of kleur wilt, plaats dan een nieuwe bestelling. 
  4. Na het aanmelden van een artikel komt ons retouradres in beeld. Schrijf dit adres op zodat deze op de verzendtas geplakt kan worden.
  5. Lever jouw retourpakket binnen 2 (werk)dagen af bij een PostNL punt naar je keuze.

Je ontvangt geen bevestiging van je voormelding per mail. Pas als jouw retour is verwerkt ontvang je een retourbevestiging. 

Stap 2: Instructies verzenden

  1. Verpak de items in de originele verpakking
  2. Voeg de pakbon toe aan de retourzending
  3. Sluit de verzendtas goed af
  4. Plak het retouradres over de originele verzendsticker heen
  5. Lever hierna, binnen twee (werk)dagen, je pakket in bij een PostNL punt bij jou in de buurt. Een retour kan ook altijd teruggebracht worden in een van onze winkels. Dit is geheel kosteloos.

Het retouradres wordt getoond na het online aanmelden van je retour. Ook kun je het terug vinden in de e-mail die je van ons krijgt wanneer wij je bestelling hebben verzonden. 


-   Retourneren in de winkel is altijd gratis.

-   Als de bestelling vooraf betaald is, kan je het pakket retouneren met ons antwoordnummer. Tijdens het verwerken van jouw retour zal er €3.95 retourservicekosten in mindering gehouden worden op het retourbedrag.
-   Wanneer je de bestelling met de betaalmethode AfterPay plaatst of als dit een internationale retourzending betreft, dien je de retourzending via de post zelf te frankeren.

Let op!:
* Niet goed? Geld terug!
* Gratis retourneren via de winkels.
* De dag na bezorging van jouw bestelling begint de zichttermijn van 14 dagen. Heeft u uw retour aangemeld? Zorg dan dat uw pakket binnen 2 (werk)dagen is afgeleverd bij het PostNL punt.
* Na verwerking van jouw retourpakket wordt het bedrag z.s.m. terug gestort. Dit kan ongeveer twee werkdagen duren (m.u.v. feestdagen).

Bij schoenen geven wij geen garantie op slijtage van hakken en zolen, kale neuzen, kapotte ritsen en door verkeerd gebruik veroorzaakte problemen. Alle artikelen zijn door ons gecontroleerd op kwaliteit, voordat wij het verzenden.

Bij kleding geven wij geen garantie op ritsen en verlies van applicaties (bijv. knoopjes, strass, studds, steentjes etc.) Alle artikelen zijn door ons gecontroleerd op kwaliteit, voordat wij het verzenden.

Reden retourkosten 

Wist u dat het gemiddeld retourpercentage in de kledingbranche rond 40% ligt? Deze retouren zorgen voor een extra grote C02 uitstoot van webshops. Daarnaast is het retourproces een arbeidsintensief proces waar veel kosten bij komen kijken. 

Wij vragen daarom aan onze klanten een kleine bijdrage van €3,95 (bij Afterpay zijn de retourkosten voor eigen rekening en bij Returnista bedragen de kosten €5,50) voor het retourneren van een product naar ons antwoordnummer. Met deze retourkosten willen wij onze klanten stimuleren een bewuste aankoop te doen en onze footprint verkleinen. Wij willen de verwachtingen van onze items op de webshop realistisch maken door goede en duidelijke foto’s van items aan te bieden en een concrete productomschrijving met een duidelijke pasvorm. 

Wanneer u vragen heeft als u twijfelt over een item, stel ze dan gerust via onze ‘style chat’.  Hiermee voorkomen wij samen een retour en bent u een nog blijere klant!